1 Mart 2015 Pazar

8

İmlasız Cümleler - Volkan Durak | YORUM


Adı: İmlasız Cümleler
Yazarı: Volkan Durak
Yayınevi: P Kitap Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 111



“Çaresiz bir bekleyişin sınadığı küçük bir kalp benimkisi…”

Genç bir kadın hayatının en önemli döneminde babasını kaybetmek korkusuyla karşı karşıyadır. İçine düştüğü olumsuzluk girdabından kurtulmasını yine babası sağlayacaktır. Bir babanın kızına yazdığı bir mektup ve o güne kadar gizli kalmış bir hayat hikayesinin detayları…

Genç kadın mektubu okudukça kendi hayatının açmazlarına çözüm bulabilecek mi? Aslında kaos dediğimiz şeyin hayata farklı bir yerden bakmak olduğunun farkında mısınız?

Okuduğunuzda kendi sorunlarınıza cevaplar bulacağınız içinizi sızlatacak bir kitap…



Bir gün ablam işten geldiğinde çantasından bir kitap çıkarıp “Bak Beyz, şefim kitap yazmış,” demiş,  kitabı bana uzatmıştı. E haliyle elinden kitabı kapıp incelemeye başlamıştım.
Kitabın ön kapağı nasıl sadeyse arka kapağı da aynen öyleydi. Sanki az görsellik ile çok şey anlatmak ister gibi bir hali vardı ve ister istemez hoşuma da gitmişti. O hoşnutlukla çok geçmeden kitaba başlamıştım; lakin hatırlayamadığım bi’ sebepten ötürü bırakmak zorunda kalmıştım. Geçenlerde de okuyacak kitap arayıp kütüphanemi kurcalarken önüme çıkıverdi. Ben de fırsat bu fırsat deyip başlayayım dedim. *Kütüphanemi kurcalarken fark ettim ki okumadığım yetmiş küsür kitap varmış. Tam anlamıyla yıkıldım. ,_,*

Tanıtımını okuyunca tamamen odak karakterin kız olduğunu sanabilirsiniz, ben de öyle sanmıştım ama yanılmışım.

Hikayedeki asıl karakter -yani kızımızın babası- kendi hayat hikayesini satırlara dökmüş ve bu yazdıklarının yerini de gizli imaların bulunduğu bir mektupta belirtmiş. Kızımızın babası ölüm döşeğine düştüğünde, bunun doğru zaman olduğunu düşünüp annesi mektubu kızına veriyor. Ve bundan sonra başlıyor asıl hikaye…

▏▲ ▼ ▏

Açıkçası bir süre karakterlerin erkek mi kız mı olduğunu anlayamadım. :D Bu benim dikkatsizliğimden mi kaynaklanıyor yoksa yazarın anlatım biçminden midir bilinmez; ama birkaç paragrafı arkadaşıma yolladığımda “Oha, ben karakteri kız bekliyordum erkek miymiş?” diye tepki verdi. Ki hatırladığım kadarıyla kitap boyunca karakterlerin adı belirtilmemişti. Örneğin adı yerine, kızımızın annesinden ‘kıvırcık dünya’ diye bahsediliyor. Bunun eksikliğini hiç hissetmedim bence kitaba eksilik katmıyor, tam tersine daha da sevdim denebilir. Ama karakterlerin cinsiyetini ayırt edemeyip bazı sayfaları 34523 kere okumamış olsam daha fazla sevebilirdim. ,_,

Yazar devrik cümle kurmayı çok seviyor sanırım. En azından benim kitabı okuduğumda görebildiğim şeylerden birisi de bu. İnstagram hesabımda olsun, 1000kitap.com’da olsun kitaptan paylaştığım alıntıların hemen hemen hepsi devrik cümlelerdi. Ben de devrik cümle kurmayı çok severim ama yazarken sıkmamak adına kendimi kısıtlamaya çalışıyorum. Devrik cümlelerden hazetmeyen birisi İmlasız Cümleler’in yarısına gelmeden sıkılarak kitabı bi’ kenara fırlatabilir. Ha ben sıkılmadım ve kitabı önerebilirim, orası ayrı mesele. Ama devrik cümle sevmiyorsanız, bence bir adım geri atmanızda fayda var. *Burada “Devrik cümleleri sevmeyen okumasın! mesajı veriyor.*


Kitap yüz on bir sayfalık; ama benim için tam anlamıyla yetmişinci sayfadan sonra başladı. O son kırk bir sayfasında beni etkileyen o kadar çok sahne oldu ki... Resmen akıp gittim, etkilendim, sevdim. Şayet kitabın son kırk bir sayfası olmasaydı kitaba vereceğim puan daha düşük olacaktı. Ve bence, son kırk bir sayfası için okunmaya değer. Kitap boş değil, insana bir şeyler katıyor ve bazı şeylerin farkına varmamızı sağlıyor. Diyeceğim o ki, okuyun. Tabii devrik cümle seviyorsanız.


İyi okumalar dilerim! Kitapların büyüsü üzerinizden hiç eksik olmasın!


▏▲ ▼ ▏

Puanım: 3/5

8 yorum:

  1. O resmini çektiğin yeri okurken bile zorlandım ya dhdjhd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında öyle kötü bir kitap değil yani sevdim. Ama dediğim gibi, ben devrik cümle seviyorum. xjsjjdsjs

      Sil
  2. Ben beğendim, güzel tadımlık kitap olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, kitap tadımlık zaten. Beğendiysen ve bir süre kafandakilerden kurtulup düşüncelerinden arınmak istiyorsan öneririm. :3 Tabii bir de devrik cümle seviyorsan. fjjsjd

      Sil
  3. Çok sevdim. Kitabı ilk senden duydum ve şimdi yorumunu okuyunca da okumaya karar verdim. Bende büyük bir merak uyandırdı, çok büyük bir merak. Beni yeni bir kitapla tanıştırdığın için teşekkür ederim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla sen daha çok gizem/gerilim okuyorsun Sibel'im. Ama kafa dinlemek için güzel bir kitap, dene bence. Rica ettim güzellik! Öptüm. :*

      Sil
  4. İmlasız Cümleleer diye başımın etini yemiştin be :D Belki okuyabilirim ileride ama ileride yani :D 2 yorumdur kimsenin bulamadıklarını bulman hoşuma gidiyoz Beyz :3 Yeni yazını bekliyorum *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmlisiz Cimliliir diyi bişimin itini yimiştin bi. lkdjfsdkjfksd
      Valla bu gidişle üçüncü yorum da pek bilinmedik kitap olacak hayırlısıyla. :D Ve benim de hoşuma gidiyor, ehehehe. slkfjdk

      Sil